UPROSZCZONA ZASADA

Ale jeśli konsumenci są bardzo wrażliwi na zmianę ceny tego konkretnego dobra, pięćdziesięciocentowa podwyżka ceny może wywołać spadek sprzedanej ilości do 30 sztuk. Wówczas całkowite wydatki konsumenta spadną do $45 ($1,50 x30).Może zdarzyć się również sytuacja odwrotna. Jeśli firma ustala cenę na poziomie $1,50 i następnie obniżają do $1, ilość sprzedanych sztuk może wzrosnąć. Ale zmiana całkowitych wydatków konsumentów będzie zależeć od skali ich reakcji. Innymi słowy, typ reakcji konsumentów określa to, czy firma powinna podnieść czy.też obniżyć cenę. Wrócimy do tej kwestii jeszcze później.Można sformułować uproszczoną zasadę wykorzystania analizy poziomu całkowitych wydatków konsumenta dla określania elastyczności popytu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam! Nazywam się Tomasz Kowalski i od wielu lat prowadzę firmę budowlaną. O budownictwie wiem wiele, dlatego postanowiłem założyć tego bloga. Mam nadzieję, że wpisy jakie tutaj się pojawiają będą choć trochę przydatne i pozwolą Ci dokonać właściwych wyborów Zapraszam do czytania!